Εγώ ήμουν πάντα - Πεμπτουσία - Μάνες (16ο Συμπόσιο Ποίησης)

by - Μαΐου 26, 2017


Εγώ ήμουν πάντα.

Εγώ ήμουν πάντα.
Σαν ανεμώνη πανέμορφη, με φύλλα σκισμένα.
Αλλαγμένη ή απαράλλαχτη.
Σαν θυγατέρα, σαν αδερφή.
Στις ίδιες θάλασσες, στα ίδια θρανία.
Σε κυριακάτικα γλυκά αδιέξοδα, σε Δευτέρας πρέπει.
Εγώ ήμουν πάντα.
Μαζί με φίλους, παρέες,
Σαν μοναχικές χειμωνιάτικες βροχές.
Στα ίδια ψέματα, τους ίδιους ρυθμούς της αλήθειας.
Εγώ ήμουν πάντα.
Σαν ερωμένη, σαν ''απλά'' φίλη.
Και ο έρωτας πάντα κλέφτης,
καημός σε στενό ερημικό.
Μια λέξη απόσταση η ευτυχία.
Εγώ ήμουν πάντα. 
Σαν κορίτσι, σαν κάποια Μαρία.
Στης δικής μου νύχτας μυστικό,
σαν φιλί κλεμμένο,
ζωής καρτέρι.
Εγώ είμαι τώρα.
Η κόρη, η γυναίκα, η σύζυγος,
εναλλάσσοντας χαρές και λύπες,
σε ένα παράξενο θεατρικό, 
σε μια καινούρια παράσταση, 
έχοντας λάβει ξαφνικά το ρόλο της μάνας. 

Ήταν η συμμετοχή μου στο "16ο Συμπόσιο Ποίησης" της Αριστέας. Ευχαριστώ την οικοδέσποινα για την φιλοξενία και όλους όσους προτίμησαν την συμμετοχή μου.
Προαπαιτούμενη λέξη ήταν ''μάνα - μητέρα - μαμά''
Νικήτριες στέφθηκαν οι Mary Pertax με το ποίημα ''Πεμπτουσία'' και η Ελένη Β με το ποίημα ''Μάνες''. 
Απολαύστε τις συμμετοχές τους.

Πεμπτουσία, Mary Pertax 

Οι λέξεις στροβιλίζονται στο νου,
ψάχνουν απεγνωσμένα
διέξοδο να βρουν, 
σε μια σειρά να μπουν ποθούν,
γυρεύουν τρόπο να εκφραστούν.
Χτυπούν, βροντούν 
και ατίθασα το νου μου κυριεύουν, 
ελεύθερα και ασύδοτα δοσμένες
με βούληση σαν του ατμού,
να εκτοξευτούν
στο αχανές το σύμπαν ταξιδιώτες.

Κι ήταν μια λέξη ο ένοχος, μια τόση δα λεξούλα
που έκανε όλη τη ζημιά 
ξεσήκωσε φουρτούνα.
Μάνα! 
Μόλις τη σκέφτηκα εθόλωσε ο νους μου.
Και η ψυχή εφούσκωσε 
πλέρια συναισθημάτων,
που ανάμεσα τους σπρώχνονταν 
ποιο θα επικρατήσει.

Έσπρωχνε η Τρυφερότητα 
στην άκρη την Αγάπη.
Φώναζε η Αυταπάρνηση για να υπερισχύσει.
Μετά η Φιλικότητα 
που τους καλόπιανε όλους.
Μιλούσε η Αυστηρότητα 
για να τους νουθετήσει.
Κι ήταν ακόμα ένα σωρό, η Τάση για θυσία,
Το νουθετώ της Διδαχής,
η Υπερπροστασία. 
Η Ανιδιοτέλεια, μάχονταν με μανία.
Και μόνο η Παρηγοριά στην άκρια φοβισμένη, 
παρέα με την Αγκαλιά το χέρι της κρατούσε. 

Η μάχη τους με κούρασε και άνοιξα τις πύλες
να πορευτούν όπως μπορούν.
Και βρήκανε τον τρόπο.
Όρμησαν ξάφνου μονομιάς
στο δρόμο της καρδιάς μου
Και έγιναν το χαμόγελο της γλύκας της μεγάλης
Και από εκεί ξεχύθηκαν
με δίψα  στα ουράνια
γράφοντας  ανεξίτηλα η  πύρινη γραφή τους.

Όλα εμείς ανήκουμε σε μία μόνο λέξη.
Σε δύο μόνο συλλαβές που είναι ο κόσμος όλος.
Και είναι μία μοναχά, βασίλισσα των πάντων!
ΜΑΝΑ ηχούνε τα βουνά, ΜΑΝΑ ηχεί η πλάση! 


Μάνες, Ελένη Β

Απόψε
Μια γυναίκα ακουμπά ένα παιδί στην ψάθα.
Ξαποσταίνει πλάι του.
Εκείνο αποκοιμιέται νηστικό.
Εκείνη θα πεινάει όλη νύχτα.

Απόψε
Μια σειρήνα σκίζει την πόλη στα δυο.
Μια γυναίκα προσεύχεται βουβή
έξω από ένα χειρουργείο.
Κρυώνει. Και φοβάται.

Απόψε
Ο αέρας σπρώχνει στη στεριά μια βάρκα.
Μια γυναίκα πετά μέσα δυο παιδιά.
Μια ριπή σκίζει τη σιωπή
κι εκείνη πετά τη μαντίλα της στο νερό.

Απόψε
Ένας εφιάλτης χαλά τον ύπνο.
Μια γυναίκα κλαίει με λυγμούς
Για εκείνο που λαχτάρησε
και ποτέ δεν απόκτησε.

Απόψε
Μια γυναίκα σκούζει με πόδια ανοιχτά.
Το κλάμα ενός παιδιού
Και της γυναίκας. Ανακούφιση. 
«Να σας ζήσει!»

Πριν από αιώνες
Μια γυναίκα κλαίει σκυφτή
κάτω από έναν ξύλινο σταυρό.
Ακόμα κλαίει
και μαζί της κι όλες οι γυναίκες της γης.

Μη με ρωτήσετε πως τις λένε.
Δεν ξέρω.
Μάνες άκουσα κάποιον να τις λέει.  


Κόντρα σε νωθρούς καιρούς δημιουργούμε όπως και όσο μπορεί ο καθένας.




You May Also Like

28 comments

  1. Μπράβο Μαρία μου για τη συμμετοχή σου.
    Αυτή τη φορά ήταν πολύ δύσκολη η επιλογή και η βαθμολόγηση.
    Καλή συνέχεια.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαίρετο και συγκινητικό το ποίημά σου Μαρία μου. Μπράβο για τα συναισθήματα που δίνεις για την "Μάνα". Πραγματικό κόσμημα το ποίημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια Μαρία μου. Η συμμετοχή σου αντάξια του ποιοτικότερου Συμποσίου μέχρι σήμερα.
    Μπράβο σου που πάντα βάζεις και τα πρώτα στην αναρτησή σου
    Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ένα ποίημα που αγάπησα πολύ Μαρία μου!
    Για μένα η πιο όμορφη συμμετοχή σου!
    Υπέροχο το πλέξιμο στις λέξεις σου και ταυτόχρονα τόσο προσιτό!
    Με συγκινεί κάθε φορά που το διαβάζω.
    Δεν είναι ύμνος στη μάνα, είναι ο απολογισμός της γυναίκας
    λίγο πριν αναλάβει τον πιο σπουδαίο ρόλο της ζωής της!♥

    Και οι δυο νικήτριες υπέροχες φυσικά :)
    Πολλά, γλυκά φιλιά και σε ευχαριστώ πολύ μάτια μου που είσαι πάντα εδώ για το Συμπόσιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θεωρώ πως όλοι οι ρόλοι είναι σπουδαίοι. Απλά της μάνας καθοριστικός.
      Αλλά κάθε ρόλος δεν λέει τίποτα από μόνος του. Ακόμα και αυτός της μάνας.
      Η ευτυχία είναι πολύπλευρη.

      Σ΄ευχαριστώ Αριστέα μου για την ευκαιρία δημιουργίας που μας δίνεις.

      Διαγραφή
  5. Το 3άρι μου...
    Έκανα τόσες πολλές σκέψεις,βρήκα τόσα πολλά σημεία κοινά με τον εαυτό μου
    μέχρι το"Εγώ ήμουν πάντα".
    Μετά ευχήθηκα να φθάσω κι εγώ στο"Εγώ είμαι τώρα".
    Ίσως στα λέω μπερδεμένα..Εγώ πάντως καταλαβαίνω τί εννοώ.
    Να είσαι καλά!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και γω μάλλον κατάλαβα τι εννοείς.
      Σου το εύχομαι!
      Καλημέρα φίλη μου!

      Διαγραφή
  6. Μπραβο κορίτσια!
    Θερμα συγχαρητηρια σε όλες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συναισθήματα και ημέρες της γυναίκας πριν γίνει μάνα. Πολύ ωραίο, Μαρία μου, μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαρία μου το ποίημά σου το αγάπησα!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου και συγχαρητήρια πολλά και στις νικήτριες!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στο κατώφλι της μητρότητας, κάπως έτσι είναι τα συναισθήματα και οι ρόλοι Μαρία μου. Όπως τα περιγράφεις στο υπέροχο ποίημά σου. Και πάλι συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου αλλά και για την προβολή των νικητήριων ποιημάτων! Πολύ ευγενικό αυτό που έχεις καθιερώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και λίγο μπερδεμένα. Κάτι σαν απολογισμός.
      Ευχαριστώ Μαρία μου!

      Διαγραφή
  10. Συγχαρητήρια για το υπέροχο ποίημα σου Μαρία μου! Πολύ συναισθηματικό και η συμβολή του σε αυτό το συγκινητικό Συμπόσιο σπουδαία! Ευχαριστώ και για την ανάδειξη του ποιήματος μου στις σελίδες σου! Να είσαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εξαιρετικές δημιουργίες και οι τρεις! Η καθεμιά με το δικό της "πρόσωπο" και νόημα!
    Πεμπτουσία λέξεων και νοημάτων της Μαίρης, η σκληρή πραγματικότητα με με πολλή ευαισθησία της Ελένης και το δικό σου η ανθρώπινη ματιά στην ζωή της γυναίκας μέχρι να γίνει μητέρα - γνώριμη αίσθηση!
    Μπράβο σε όλες σας και κρίμα που δεν είχαμε τη δυνατότητα άλλων ψήφων εκεί. Ήταν ειλικρνά ένα συμπόσιο που δεν θα ήθελα να έχει βαθμούς...
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά ήταν ένας μπαχτσές συναισθημάτων!
      Ευχαριστώ Γλαύκη μου!

      Διαγραφή
  12. Το διάβασα τώρα το ποίημά σου (δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω το διαγωνισμό) και με συνεπήρε. Το ίδιο υπέροχα είναι και τα νικητήρια ποιήματα, συγχαρητήρια λοιπόν σε όλες!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εδώ ταιριάζουν τα λόγια σου Μαράκι: "κόντρα σε νωθρούς καιρούς δημιουργούμε όσο και όπως μπορεί ο καθένας"!!
    Ήταν ένα πολύ όμορφο συμπόσιο!!
    Οι στίχοι σου γεμάτοι αλήθειες! συγχαρητήρια!
    Και σε ευχαριστώ για τη φιλοξενία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από τα πιο όμορφα, για να μην πω το πιο ωραίο συμπόσιο!
      Ευχαριστώ Ελένη!

      Διαγραφή
  14. Μαρία μου εστω και καθηστεριμενα δεξου και τα δικα μου συγχαρητηρια για το ποιημα σου ..οπως και τα ποιηματα των κοριτισων που κερδισαν οτι και να γραψουμε για την μανα .. θα είναι λιγο .. το συμποσιο αυτην την φορα ξεπερασε εαυτόν νομιζω.. καή συνεχεια και σε αλλα .. να περνας ομορφα οτι και να κάνεις καλο μηνα φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ειχαμε ισοψηφια;;; Μπραβο και στις δυο νικητριες!! Πολυ τρυφερο και συγκινητικο συμποσιο!! Πως θα μπορουσε να μην ειναι!!
    Μαρακι μου συγχαρητηρια και για το δικο σου υπεροχο ποιημα!! Σε ευχαριστουμε που μοιραστηκες το πολυτιμο βιωμα σου!! Να σαι παντα δημιουργικη!! Φιλακια!! 🍇

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που τις συνοδεύουν και το συνολικό περιεχόμενο του παρόντος ιστοτόπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία και προστατεύονται από τον Ν. 2121/1993. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παραποίηση, αλλοίωση, εκμετάλλευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του συνολικού περιεχομένου (φωτογραφίες ή/και τμήματα αυτών, κείμενα) χωρίς τη συναίνεσή μου και την έγγραφη άδειά μου. Φωτογραφίες που δεν φέρουν το όνομά μου είναι από το www.pixabay.com και το www.pexels.com και είναι χωρίς πνευματικά δικαιώματα.