Η σημασία μια λέξης - Είδα τη ρωγμή σου και φοβήθηκα (9ο Συμπόσιο Ποίησης)

by - Οκτωβρίου 23, 2015


Τελείωσε σήμερα με μεγάλη επιτυχία το 9ο Συμπόσιο Ποίησης της Αριστέας. Η προαπαιτούμενη λέξη ήταν η λέξη ''Πατρίδα''. Μια λέξη αγαπημένη, δύσκολη, αμφιλεγόμενη στις μέρες μας. Νικήτρια στέφτηκε η Ελένη από το blog Ποιώ με την συμμετοχή "Είδα τη ρωγμή σου και φοβήθηκα".
Απολαύστε το.

Είδα τη ρωγμή σου και φοβήθηκα

Μέσα στις θάλασσες οι ανάσες σου
Οι γοργόνες μεθούν με τα φιλιά σου
Παρακαλώ σε πατρίδα μου μη ξεμακραίνεις

Πάνω στα νέφη ανάγερτο το σπίτι σου
Σε παίρνουν οι βροχές στα περιβόλια
Εκλιπαρώ σε πατρίδα μου μη ξεχαστείς

Μέσα στα ηφαίστεια η αγκάλη σου
Πύρινα απογεύματα σε γοητεύουν
Παρακαλώ σε πατρίδα μου μη θυσιαστείς

Πάνω στα όρη βαθιές οι ρίζες σου
Ο κόρφος σου θυμάρι αναθρέφει
Εκλιπαρώ σε πατρίδα μου μη βυθιστείς

Μέσα στους οπωρώνες χυτά τα μαλλιά σου
Χυμούς αναδύεις απ' τα πλέρια στήθη
Παρακαλώ σε πατρίδα μου μη λαβωθείς

Πάνω στους τρούλους ελεύθερη η σκέψη σου
Αγκαλιασμένη γυρνάς με τους αγγέλους
Εκλιπαρώ σε πατρίδα μου μη μ' αρνηθείς

Μέσα στα πηγάδια οι μαρτυρίες σου
Θυμός δαγκώνει της καρδιάς την πόρτα
Παρακαλώ σε πατρίδα μου μη μ΄αδικείς

Πάνω στα μάρμαρα η ιστορία σου
Σκληρά η κόψη του φεγγαριού σε δοκιμάζει
Εκλιπαρώ σε πατρίδα μου μη φοβηθείς

Μέσα στις πηγές ρέει ο λόγος σου
Ήρωες χαϊδεύουν τα δάκτυλά σου
Παρακαλώ σε πατρίδα μου μνημόνευσέ με!

Πλανιέσαι κι επιστρέφεις σ' άδειο κύκλο
Πατρίδα μόνη με τα φτενά σαντάλια  
Είδα τη ρωγμή σου και φοβήθηκα...

*************

Εγώ συμμετείχα με το παρακάτω ποίημα:


Η σημασία μια λέξης.

Πατρίδα...
Μα τι 'ναι αυτή η λέξη;
Ποιος μπορεί να πει;
Τι είναι; μα πιο πολύ τι δεν είναι;

Λένε πως η πατρίδα κυλά στο αίμα,
μέσα στις φλέβες, κάθεται στις άκρες των δαχτύλων.
Λένε πως μπαίνει από τ΄αυτί και κατοικεί μες το μυαλό μας.
Το φτιάχνει, το ταιριάζει, άλλοτε το ανακατεύει, το λιώνει, το χαλά.
Στα βλέφαρα αλλάζει μορφή, αόρατη όψη καθοριστική.

Λένε πως είναι οι θάλασσες, τα βουνά, τα δέντρα, η γης.
Κρέμεται στους μίσχους των λουλουδιών, 
ενσωματώνεται με το χρώμα τους, 
κρύβεται στις ρίζες τους και τα δυναμώνει.

Λένε πως είναι οι λέξεις, ο λόγος, οι προτάσεις.
Η ποίηση, τα κείμενα, το θέατρο, οι μουσικές.

Μπορεί όμως να είναι και κάτι πιο απλό.
Να ζει μες τον καφέ, 
να επιπλέει στο καϊμάκι του, 
μας καίει στην πρώτη ρουφηξιά,
αλλάζει την γεύση στα στόματά μας.

Μπορεί να είναι το χάδι της μάνας,
το φίλεμα της γιαγιάς,
η έγνοια του πατέρα.

Ίσως τα χρόνια που χάνονται, οι μνήμες, οι θύμησες.
Τα κοινά θέλω, ο κοινός πόνος, οι ίδιες χαρές.

Είναι οι στιγμές που ζουν στην αιωνιότητα, 
μεταλλάσσονται, αλλάζουν, εξελίσσονται,
μα πάντα, πάντα γυρνούν στο ίδιο μέρος,
στην ίδια γωνιά της καρδιάς μας.

Αυτό είναι πατρίδα.

*************
Ευχαριστώ όλους όσους με ψήφισαν, συγχαρητήρια στην νικήτρια και ένα μεγάλο μπράβο στην Αριστέα για την άψογη διεξαγωγή του Συμποσίου.
Καλό βράδυ σε όλους.



You May Also Like

7 comments

  1. Πολύ ευγενική χειρονομία να δημοσιεύσεις και το νικητήριο ποίημα Μαρία!!
    Μοναδικά όμορφα και τα δύο, δυσκόλεψαν τις επιλογές όλων!
    Να έχεις ένα όμορφο σ/κ!
    Μαρίνα - Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαρία μου σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Όλοι αυτή τη φορά δώσατε δυνατές στιγμές
    και κάνατε αυτό το Συμπόσιο να είναι μακράν το καλύτερο!
    Μας χαρίσατε τόσα πολλά συναισθήματα και σας είμαι ευγνώμων για αυτό !
    Να'σαι καλά!

    Να πω εδώ ότι μου άρεσε που έδωσες την πατρίδα μέσα από απλές, καθημερινές εικόνες!
    Το βρήκα εξαιρετικό
    "Να ζει μες τον καφέ,
    να επιπλέει στο καϊμάκι του" ξετρελάθηκα με τους στίχους !

    σε φιλώ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου Μαρία μου
    κι ένα μεγάλο ευχαριστώ που το αναδημοσίευσες

    φιλάκι ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολλά πολλά συγχαρητήρια και στις δυο σας!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαράκι ήταν πολύ ωραία η κίνησή σου να φιλοξενήσεις το ποίημα της Ελένης και μπράβο σου γι αυτό!
    Συγχαρητήρια για τη δυνατή συμμετοχή σου στο συμπόσιο και καλή συνέχεια σ' ότι κάνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συγχαρητήρια και πάλι για το ποίημα της Ελένης μας που διέπρεψε στο συμπόσιο!! Μπράβο σου για την αναδημοσίευση Μαράκι!! :))
    Το χα ξεχωρίσει το ποίημά σου, για τις εξαιρετικές του εικόνες που ξεπηδούσαν μπροστά μου με την ανάγνωση!! Και γι αυτή την γωνιά της καρδιάς μας που πάντα θα κατοικεί ότι κι αν εννοούμε πατρίδα!!
    Μπράβο σου και να χεις μια δημιουργική συνέχεια!! Καλή Κυριακή!! Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρια μου πολυ όμορφο το ποιημα σου , ειναι όντως ποίηση σκέτη η Πατρίδα μέσα απο τις δυνατές σου εικόνες , συγχαρητήρια . Οσο για το ποιημα της Ελένης μας τη ρωγμή που γίνεται ρήξη μέσα μας ενα σκόνη μεγάλο χειροκρότημα και εύγε σε σενα για την αναδημοσιευση Σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που τις συνοδεύουν και το συνολικό περιεχόμενο του παρόντος ιστοτόπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία και προστατεύονται από τον Ν. 2121/1993. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παραποίηση, αλλοίωση, εκμετάλλευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του συνολικού περιεχομένου (φωτογραφίες ή/και τμήματα αυτών, κείμενα) χωρίς τη συναίνεσή μου και την έγγραφη άδειά μου. Φωτογραφίες που δεν φέρουν το όνομά μου είναι από το www.pixabay.com και το www.pexels.com και είναι χωρίς πνευματικά δικαιώματα.